Logga in som medborgare med e-legitimation
Använd din personliga e-legitimation för att logga in i e-tjänster och följa ärenden via Mina sidor. E-legitimation, t ex BankID eller Mobilt BankID, används för att kommunen ska vara säker på vem det är som använt e-tjänsten samt att rätt person får tillgång till rätt ärenden via Mina sidor. Din e-legitimation använder du även vid kontakt med andra myndigheter, såsom Skatteverket och Försäkringskassan.
När en användare för första gången loggar in på plattformen skapas en profil som fylls upp med relevant information. Primärt namn och personnummer från metoden man legitimerar sig via, samt adress, postnummer och ort från Skatteverket.
Detta för att bl.a. kunna knyta ärenden till en specifik användare och för att underlätta i e-tjänster där informationen efterfrågas då den i det fallet kan fyllas i per automatik.
Om du önskar att dina uppgifter tas bort från plattformen, vänligen ta kontakt med Servicecenter via mail, kontakt@jarfalla.se, eller telefon, 08-580 299 96.
Logga in som anställd
Logga in som anställd med ditt personalkonto i Järfälla kommun.