Viktigt information om Mina Sidor
Mina Sidor visar enbart ärenden som skickas in via plattformen. I vissa e-tjänster skickas ärendet vidare till en annan plattform, återkoppling sker då via instruktioner i e-tjänsten eller det mail du får för att bekräfta att ditt ärende skickats in.
Vilka webbläsare fungerar e-tjänsterna i?
E-tjänsterna visas allra bäst i en modern webbläsare, t.ex. Chrome eller Microsoft Edge.
Hur hanterar vi dina personuppgifter?
Järfälla kommun följer den allmänna dataskyddsförordningen (GDPR). Klicka på följande länk för närmare information: Detaljerad information om hur vi behandlar de uppgifter du lämnar och dina rättigheter.
Varför måste jag logga in eller signera med e-legitimation?
Kommunen måste vara säker på vem det är som skickar in uppgifter. I det vanliga livet använder du ditt körkort eller ID-kort när du ska legitimera dig. På Internet använder du i stället din e-legitimation. Den visar att du är just du i din kontakt med myndigheter, kommuner, organisationer och företag på Internet.
När en användare för första gången loggar in på plattformen skapas en profil som fylls upp med relevant information. Primärt namn och personnummer från metoden man legitimerar sig via, samt adress, postnummer och ort från Skatteverket.
Detta för att bl.a. kunna knyta ärenden till en specifik användare och för att underlätta i e-tjänster där informationen efterfrågas då den i det fallet kan fyllas i per automatik.
Om du önskar att dina uppgifter tas bort från plattformen, vänligen ta kontakt med Servicecenter via mail, kontakt@jarfalla.se, eller telefon, 08-580 299 96.
Hur skaffar jag en e-legitimation?
Du skaffar din e-legitimation från din bank eller från Telia.
E-legitimationen kan ha olika namn beroende på vem som ger ut den. Du kan läsa mer på webbplatsen www.e-legitimation.se.
Om du har problem med nedladdning eller installation av din e-legitimation ska du kontakta kundtjänst där du erhållit din e-legitimation:
Jag har problem med att logga in i tjänsten. Vad ska jag göra?
Du ska i första hand testa e-legitimationen. Lyckas du inte gå igenom testet ska du vända dig till banken som utfärdat e-legitimationen.
Hur kan jag betala?
Betalningsmetoder varierar beroende på e-tjänst, dessa kan inkludera kort eller Swish via Nordea Connect, eller faktura.