Vilka webbläsare fungerar e-tjänsterna i?

E-tjänsterna visas allra bäst i en modern webbläsare, stöd finns för Internet Explorer 9 och nyare webbläsare.

 

Hur hanterar vi dina personuppgifter? 

Järfälla kommun följer den allmänna dataskyddsförordningen (GDPR). Klicka på följande länk för närmare information: Detaljerad information om hur vi behandlar de uppgifter du lämnar och dina rättigheter. 

 

Varför måste jag logga in med e-legitimation?

Kommunen måste vara säker på vem det är som skickar in uppgifter. I det vanliga livet använder du ditt körkort eller ID-kort när du ska legitimera dig. På Internet använder du i stället din e-legitimation. Den visar att du är just du i din kontakt med myndigheter, kommuner, organisationer och företag på Internet.

 

Hur skaffar jag en e-legitimation?

Du skaffar din e-legitimation från din bank eller från Telia.

E-legitimationen kan ha olika namn beroende på vem som ger ut den. Du kan läsa mer på webbplatsen www.e-legitimation.se.

Om du har problem med nedladdning eller installation av din e-legitimation ska du kontakta kundtjänst där du erhållit din e-legitimation:

  • Nordea: 0771-42 15 16
  • Telia och SEB: 0771-32 32 62
  • Danske Bank (BankID): 0752-48 45 42
  • Handelsbanken (BankID): 0771-59 60 60
  • Ikanobanken (BankID): 08-695 17 16
  • Länsförsäkringar Bank (BankID): 08-562 834 00
  • Skandiabanken (BankID): 020-40 42 44
  • Sparbanken Finn (BankID): 046-16 78 90
  • Sparbanken Gripen (BankID): 0431-480 00

 

Jag har problem med att logga in i tjänsten. Vad ska jag göra?

Du ska i första hand testa e-legitimationen. Lyckas du inte gå igenom testet ska du vända dig till banken som utfärdat e-legitimationen.

 

 

Hur kan jag betala?

I dagläget kan du betala baskartan i PDF-format via PayEx onlinebetalning (internetbetalning). Övriga tjänster betalas med faktura.